Změna velikosti písma

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31
Svoz plastů
1 2
Svoz komunálního odpadu
3 4 5
6 7 8 9 10
Svoz BIO odpadu
11 12
13 14
Svoz papíru
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
Svoz BIO odpadu
25 26
27 28
Svoz plastů
29 30
Svoz komunálního odpadu
1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí od 7:30 do 12:00 hodin a od 12:30 do 16:30 hodin

    středa od 7:30 do 12:00 hodin a od 12:30 do 16:30 hodin

    V jinou dobu po telefonické dohodě, tel. +420 585 380 328

  2. Telefonické podání: +420 585 380 328
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou.hnojice@seznam.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Hnojice 117, 785 01 Šternberk.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě na adrese Hnojice 117, 785 01 Šternberk v úředních dnech a hodinách:

pondělí od 7:30 do 12:00 hodin a od 12:30 do 16:30 hodin
středa od 7:30 do 12:00 hodin a od 12:30 do 16:30 hodin
V jinou dobu po telefonické dohodě, tel. +420 585 380 328

Telefonické podání: +420 585 380 328
Poštou na adresu Obecní úřad, Hnojice 117, 785 01 Šternberk
Elektronicky na e-mail: ou.hnojice@seznam.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: d8rj2va
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Hnojice 117, 785 01 Šternberk
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (účtovat od 2 hodin výše) 100 Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jeden list A4 (účtovat od 5 listů výše) 2 Kč/ks
odeslání faxové zprávy (účtovat od 5 listů výše) 5 Kč
poštovné  
- psaní do 20g 5,40 Kč
- psaní od 20-50g 9 Kč
- psaní od 50-500g 16 Kč
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Sazebník úhrad za poskytování informací dle zákona č. 106-1999 Sb.

Bez finanční úhrady budou podávány informace:

Formuláře